ЗВІТ КЕРІВНИКА
закладу дошкільної освіти
перед батьками, колективом та громадськістю
за підсумками 2024-2025н.р.
Пантаївка
2025 р
Вступна частина
Шановні присутні!
Закінчився навчальний рік, і ми традиційно підводимо підсумки роботи колективу закладу дошкільної освіти.
КеруючисьПоложенням про порядок звітуваннякерівника ЗДО перед трудовимколективом, представникамигромадськогосамоврядування закладу освіти, пропоную вам оцінити мою діяльність як директора на посаді протягом 2024-2025 навчального року.
Головнимизавданнямимогозвіту, як засобуінформуваннягромадськості є:
- забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління закладом дошкільної освіти;
- стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом освіти.
Даний звітвиконано з урахуваннямреалійсьогодення та дії правового режиму воєнного стану. Завершення2024-2025навчального року не схоже на попередні, оскількивжебільш,ніж 3 роки ми живемо в умовах повномасштабноївійни, якужорстокорозпочалиросійськіокупанти на українськійземлі. Дехтоз нашихвихованців та працівниківвимушено покинули ріднідомівки: хтосьвиїхав закордон, хтосьзалишився в Україні. Попри всітрагічніобставини в країні,колективнашого закладу працює, не зупиняючись та допомагає нашим ЗСУнаближати перемогу. Віримо в ЗСУ. Віримо в нашу перемогу. Все буде Україна!
Загальні відомості про заклад дошкільної освіти
Заклад дошкільної освіти «Веселка» (далі – ЗДО) функціонує з 2020 року, знаходиться за адресою: вул. Миру, 5а.
Головна мета діяльності ЗДО «Веселка»- забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку.
Навчання, виховання та спілкуваннядітей і дорослихзабезпечується державною мовою.
ЗДО «Веселка» у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, Законом України від 24.02.2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», «Методичними рекомендаціями щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану», наказами та рекомендаціями Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України, іншими законодавчими актами, власним Статутом.
Засновником ЗДО є селищна рада, яка здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування. Заклад освіти належить до комунальної форми власності.
Заклад дошкільної освіти розрахований на 100 місць.
Протягом 2024-2025н.р. в закладі дошкільної освіти функціонувало 3 групи:
- 1 група раннього віку від 2-х до 3-х років – 11;
- 1 молодша група від 3-ти до 4-ти років – 13;
- 1 середньо-старша група від 4-х до 6-тироків – 20.
Середня наповнюваність груп ЗДО
Навчальний рік |
Кількість місць |
Середньо списковий склад дітей |
% наповнюваності до кількості місць |
2022-2023 |
100 |
67 |
65% |
2023-2024 |
100 |
54 |
52% |
2024-2025 |
100 |
44 |
48% |
Комплектація груп дітьми відбувалась переважно у серпні – вересні 2024 р. Зарахування дітей в ЗДО здійснювалось директором закладу протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, медичної довідки дільничного лікаря про стан здоров’я дитини та епідеміологічне оточення; довідки про щеплення.
На початку навчального року складено соціальний паспорт ЗДО до якого занесені дані про дітей пільгового контингенту, який постійно коригується.
Протягом 2024-2025 навчального року в закладі освіти виховувалися наступні категорії дітей: діти, чиї батьки виконують або виконували свій службовий обов’язок в зоні бойових дій - 5 дітей, з багатодітних сімей - 5 дітей, з малозабезпечених сімей – 2 дитини, діти внутрішньо переміщені особи – 7.
За рішенням виконавчого комітету 19 дітей мають пільги на харчування (100 відсоткова знижка на харчування).
Адміністрація закладу систематично здійснює просвітницьку роботу серед батьків дітей соціально незахищених категорій про їх права, надає їм консультативну допомогу з питань оформлення необхідних документів, матеріальну підтримку вихованцям пільгового контингенту.
Організація освітнього процесу у ЗДО
Організація освітньої діяльності у закладі дошкільної освіти протягом 2024/2025навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446),інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 27.07.2022 року № 1/8504-22 «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році» та іншими чинними нормативно-правовими актами вищих органів державної влади.
У 2024 – 2025навчальному році організаціяосвітньогопроцесу в закладідошкільної освіти буласпрямована на виконанняосновнихзавдань:
- Продовжити роботу по використанню сучасних інноваційних технологій в освітньому процесі ЗДО.
- Розвивати навички соціальної взаємодії та креативності у процесі мовленнєвої та комунікативної діяльності дошкільників.
- Удосконалювати якість та ефективність фізичного розвитку дітей, для цього впроваджувати інноваційні педагогічні та здоров’язбережувальні технології.
Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану роботи. Методична робота з педагогічними кадрами була спрямована на реалізацію основної мети: підвищення професійного рівня педагогів, координування зусиль педпрацівників закладу для вирішення пріоритетних завдань, створення оптимальних умов для підвищення результативності освітнього процесу.
Педагоги закладу дошкільної освіти активно приймають участь у онлайн- вебінарах, конференціях за різними напрямками роботи та отримують сертифікати. Значно підвищився рівень опанування новими комп’ютерними програмами.
З метою підвищення якості освітнього процесу та пошуку шляхів вдосконалення системи освітньої діяльності адміністрацією здійснювався моніторинг та контроль якості освіти в закладі .
Відповідно до річного плану у закладіпроводилисяфлешмоб до дня Вишиванки, фото-виставкидитячихробіт до державних та календарних свят, в якихприймалиучасть діти та їх батьки.
Узакладіпостійнопроводиться робота щодопрофілактикидитячого травматизму. З метою запобігання травматизму, вихователі в своїйроботібагатоувагиприділяютьвивченню правил електробезпеки, пожежноїбезпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, з безпритульнимитваринами, при знаходженнівибухонебезпечнихабонезнайомихпредметів, у найпростішомуукритті, під час повітряноїзагрози, ознайомлення з небезпечнимиситуаціями природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо). Вихователівикористовуютьінтернетресурси, розробляютьсвійцікавий та повчальнийматеріал для дітей та консультації для батьківвихованців.
Особливуувагу колектив приділяєзміцненнюфізичногоздоров’ядітей. Щотижняздійснюєтьсяопитування стану фізичного та психічногоздоров’явихованців. Щодняпропонується батькам проводити з дітьмизоровугімнастику, фізхвилинку, руханку, пальчиковугімнастику. Постійненагадування про суворедотримання норм зоровогонавантаженняпід час перегляду запропонованихрозвивальнихвідео.
У зв’язку з веденням в Україні правового режиму воєнного стану, ключовимизавданнями для педагогів є наданняінформаційної, методичної, консультативноїпідтримкидітям та їх родинам. На сайті ЗДО, в групах Viber розміщуються матеріали для батьків щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку та посилання на цікаві види спільної взаємодії з дошкільнятами.
Виходячи з вищевикладеного перспективою подальшоїметодичноїроботи з педагогічними кадрами на 2025-2026навчальнийрік є:
- підвищенняфаховогорівня з оволодінням та вдосконаленнямцифровимиінструментами для забезпеченняякостідошкільноїосвітивідповідно до суспільнихвикликів;
- впровадженняу практикуроботисучасних форм, методів і прийомів, спрямованих на розвиток креативного мислення й активізаціятворчогопотенціалувихователів;
- вдосконаленняпрофесійноїмайстерностіпедагогівщодоформування предметно-практичної, технологічної, соціально-громадянськоїкомпетентності у дошкільників;
- партнерськавзаємодія закладу дошкільноїосвіти і сім’ї у гармонійномурозвиткуособистостідитини.
Матеріально-технічне забезпечення ЗДО
Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти протягом 2024-2025н.р. знаходилося на належному рівні. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище наповнено відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633).
На виконання листа ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» в підвальному приміщенні облаштовано найпростіше укриття для захисту вихованців та працівників у разі небезпеки (повітряна тривога, артобстріл тощо). Облаштування внутрішнього простору приміщень укриття комфортне, містить все необхідне обладнання для організації освітнього процесу.
Всі приміщення використовуються раціонально. Працює музична, спортивна зала, обладнано методичний кабінет. Створено умови для медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти – обладнано медичний кабінет, ізолятор.
Будівля дошкільного закладу знаходиться не далеко від проїзної частини, має металевий паркан, зручні під’їздні шляхи, по периметру території захищена зеленою зоною. Приміщення знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.
Адміністраціяприділяєвеликуувагуозелененнютериторії закладу, створення комфортного середовищадля перебуваннявихованців на вулиці.
На територіїрозташованіклумби, газони, дерева і кущі, дослідніділянки. Доцільнорозташованізеленінасадження як на території закладу, так і на груповихділянках. Квітникипостійнооновлюються, силами працівників закладу щорічно проводиться обрізка дерев, кущів, вирубка сухих гілок.
На території закладу розташованеовочесховище для зберіганнясвіжихфруктів, овочів, соків. Йогоутриманнявідповідаєсанітарно-гігієнічнимвимогам. Зберіганняпродуктівупорядковано, витримуютьсявимогищодоїхутримання,
Кожна група має ізольований ігровий майданчик з тіньовими навісами. Всі павільйони утримуються в безаварійному стані.
Для проведення освітньої роботи під час літнього оздоровлення вихованців кожний ігровий майданчик укомплектований столами і лавами.
На території закладу розміщено спортивний майданчик. Постійно проводиться робота щодо його фарбування та збереження спортивного обладнання.
Ігрові майданчики кожної групи також забезпечені ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці. Обладнання на групових ділянках та спортивному майданчику розміщено доцільно, надійно укріплено, відповідає ростовим показникам дітей та безпечне для використання.
В ЗДО постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами.
Харчоблок знаходиться в належному стані, в робочому стані технологічне обладнання. Постійно залишаються на контролі його ремонт та поновлення.
В цілому технологічне обладнання працює, підтримується його використання в безперебійному режимі.
Музична зала використовується для проведення музичних занять, свят та розваг. Музична зала забезпечена музичними інструментами, необхідними меблями, дидактичними посібниками та музично-дидактичними іграми у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти. В залі є піаніно, мультимедійний комплекс, дитячі музичні інструменти.
Гармонійному розвитку дітей сприяє створення адміністрацією ЗДО необхідних умов для організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми. Спортивна зала використовується для проведення щоденних занять з фізичного виховання, свят, розваг, Днів здоров'я, ранкової гімнастики.
Спортивна зала оснащена необхідним спортивним обладнанням: гімнастичні стінки; атрибути для виконання загальнорозвиваючих вправ (м’ячі, скакалки, гімнастичні палки, гантелі та кеглі); обладнання для розвитку основних рухів (гімнастичні лави, драбини, ребристі дошки, дуги, тощо); виготовлене власноруч нестандартне обладнання для перестрибування, доріжки для профілактики плоскостопості). Фізкультурне обладнання відповідає гігієнічним, естетичним вимогам та анатомо-фізіологічним особливостям дітей різних вікових груп.
Постійнопідтримується порядок в укритті для перебуваннядітей та працівниківпід час повітряноїтривоги. Колективпрацівниківцезавданняуспішновиконав: побіленеприміщенняпідвалу, розміщенімеблі, встановленовбиральню, є проточна вода для миття рук, створено запас питної води,серветок, туалетного паперу, мила.
На території закладу працює зовнішнє освітлення.
Постійно проводиться облік використання електроенергії, щорічно проводиться інвентаризаційний облік матеріально-технічної бази закладу, створюється комісія щодо його проведення.
За кошти селищної ради придбано:
№ з/п |
Категорія |
Найменування
|
Сума(грн.) |
1 |
Будівельні матеріали |
шпаклівка, цемент, піна монтажна, вапно, євроруберойд, праймербітумно-каучуковий |
9445,00 |
2 |
Посуд |
кастрюлі, сковорідки, чашки, тарілки |
16385,00 |
3 |
Миючі засоби |
засіб для миття посуду, пральний порошок, мило господарче, сода |
11695,00 |
4 |
Варочна поверхня індукційна |
|
8899,00 |
5 |
Духова шафа |
|
7349,00 |
6 |
Господарчі товари |
|
1560,00 |
7 |
Дезінфікуючі засоби |
|
1320,00 |
8 |
Електротовари |
|
770,00 |
9 |
Ремонт опалювальної системи |
|
198000,00 |
10 |
Бензин |
|
524,60 |
|
Всього |
|
255947,60 |
Матеріально-технічна база ЗДО є достатньою для проведення необхідного обсягу освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку щодо реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, щорічно підлягає оновленню та розвитку.
Кадрове забезпечення ЗДО
ЗДО укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом на 100%. Педагогічні кадри закладу мають спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність.
Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом директора на початку року. Адміністрація ЗДО диференційовано підходить до педагогів-початківців і до досвідчених педагогів-майстрів, створюючи належні умови для розкриття їх творчого та професійного потенціалу.
Згідно з перспективним планом атестація педагогічних працівників у 2024-2025 навчальному році проводилась відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022р. №805, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 21.12.2022р. № 1649/38985. За результатами атестації музичному керівнику Зарецькій Катерині Ігорівні присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст».
Антипедагогічних проявів серед педагогічних працівників закладу не зафіксовано. Педагогів, притягнутих до дисциплінарної відповідальності за ініціативою відділу освіти чи керівника закладу, немає.
Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників
Відповідно до штатного розпису заклад дошкільної освіти укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування з обов’язковим дотриманням законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів..
Систематичний контроль за організацією харчування здійснює сестра медична старшаКасяненко Т.Є.
Попередження травматизму та збереження, зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу
Значна увага в ЗДО приділялась організації роботи щодо дотримання Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Про дошкільну освіту». З 01.09.2024по 31.05.2025 року травм з працівниками - не зареєстровано. Питанняпрофілактики травматизму розглядалося на виробничих, оперативнихнарадах. Вихователі, згідноперспективного плануроботи, проводили різноманітнізаняття з питань ОБЖД.
У закладі створена комісія, яка вчасно проводила обстеження та випробуванняприміщеньпідвищеноїнебезпеки, обладнанняспортивних та ігровихмайданчиків, складалаактищодоїхготовності до використання.
Організація роботи з охорони праці в ЗДО проводиться відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», що визначають єдину систему організації роботи з охорони праці. На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи щодо охорони здоров’я учасників освітнього процесу за напрямками:
- охорона праці та безпека життєдіяльності;
- пожежна безпека.
Щорічно на початку року видаються накази про закріплення відповідальних за:
- роботу з охорони праці;
- роботу з пожежної безпеки; роботу з попередження дитячого травматизму.
Проводиться системна робота щодо забезпечення всіх працівників ЗДО інструкціями з ОП, ПБ, які переглядаються, доповнюються у зв’язку зі змінами в нормативному законодавстві чи в умовах життєдіяльності ЗДО.
Налагоджена робота щодо попередження дитячого травматизму з урахуванням сезонних явищ. Інструктажі з ОП, ПБ проводяться відповідно до плану та програми.
Вся документація з ОП, ПБ затверджена і погоджена відповідно до нормативних вимог.Навчання і перевірка знань з ОП, ПБ працівників ЗДО проводиться один раз на 3 роки, результати заносяться до посвідчення по перевірці знань з охорони праці.
Моральне та матеріальне стимулювання працівників, та організація їх відпочинку та оздоровлення.
Для стимулювання професійної діяльності педагогічних працівників за зразкове виконання своїх обов'язків, тривалу і бездоганну працю, новаторство в роботі та за інші досягнення застосовувались заохочення, передбачені Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
Співпраця з сім'єю та громадськими організаціями
Основними напрямками взаємодії з батьками у закладі дошкільної освіти є :
- просвіта батьків;
- фахове вдосконалення педагогів;
- методичний та психологічний супровід організації взаємодії вихователів з батьками та спільної діяльності батьків з дітьми.
Педагоги забезпечували освітні потреби вихованців, активізували та збагачували виховні вміння батьків, підтримували їх впевненість в особистих педагогічних можливостях. Проблемами, які потребують вирішення у роботі з батьками, виступають:
- систематичне обновлення власного сайту, завдяки якому, суб’єкти освітнього процесу зможуть обмінюватись досвідом, брати участь у різних проектах;
- підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків, формування у них відчуття соціальної і особистої відповідальності за повноцінний розвиток своїх дітей.
Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу
Робота щодо звернень громадян з питань діяльності навчального закладу ведеться на належному рівні. Всі питання, зауваження та пропозиції не залишені без уваги та вирішені позитивно.
Управлінськадіяльність
Згідно з державними документами, якірегламентуютьдіяльність ЗДО, впродовжнавчального року діяликолегіальніоргани: педагогічна рада, збори трудового колективу, загальнізбори (конференція) трудового колективу та батьків.
На зборах трудового колективу заслухані та обговорені питання: фінансово-господарської діяльності, організація харчування, робота закладу в умовах воєнного стану.
Протягом навчального року з метою вдосконалення управлінської діяльності закладу дошкільної освіти та обробки інформацій, приведення до єдиних зразків форм звітних документів у ЗДО систематично ведеться робота з базами даних курсу «Дошкілля» та веб-порталу, які підтримуються в актуальному стані.
Висновки
На підставі вищезазначеного можна зробити висновок, що робота директора Інни СТУПИ та колективу ЗДО відповідає нормам чинного законодавства та задовольняє потреби батьків у розвитку, навчанні та вихованні дітей дошкільного віку.
У своїй роботі з працівниками ЗДО я, Ступа Інна, дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників ЗДО бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.
Резерви у роботі на 2025-2026н.р.:
- удосконалення механізму контролю за якістю системи освітньої діяльності згідно Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи якості освіти у ЗДО;
- розроблення системи підтримки щодо ІКТ – компетентності педагогів;
- урізноманітнювати розвивальне ігрове середовище в групах, укритті;
- підвищувати професіональний рівень педагогів шляхом відвідування семінарів, вебінарів, майстер-класів, тренінгів, тощо.
Прагну, щоб у ЗДО було наявне творче вирішення справ. Дякую усім за плідну роботу у 2024-2025н.р.
Від імені всього колективу і особисто від себе щиро дякую всім батькам вихованців, які небайдужі до життя закладу та завжди беруть активну участь урізноманітних заходах щодо його покращення, за спільну роботу, розуміння, підтримку іможливість реалізації наших ідей.
Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками, громадськістю, впевнена що й надалі спільними зусиллями ми будемо успішно працювати над вирішеннямнайактуальнішої проблеми сучасності — виховання майбутніх громадян нашої держави!
Працюємо задля Перемоги! Слава Силам Оборони! Слава Україні!
Ми обов’язково вистоїмо, ПЕРЕМОЖЕМО!
Директор ЗДО Інна Ступа
Д О В І Д К А
про стан освітньогопроцесу
закладу дошкільної освіти
(ясел-садка) «Веселка»
Пантаївської селищної ради
за 2023-2024 навчальний рік
Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Веселка» Пантаївської селищної ради загального розвитку знаходиться за адресою: смт. Пантаївка ,
вул. Миру,5А. В зв’язку з введенням воєнного стану в Україні освітній процес у закладі у 2022-2023 навчальному році тривав до 14 жовтня 2022 року. У 2022-2023 навчальному році в закладі функціонувало
4 групи, з них: 1-група раннього віку, 1- молодша група, 1- середня група , 1– старша група, які відвідувало 69 дітей.
№ |
Відомості |
Показники |
1. |
Мова навчання |
українська |
2. |
Кількість груп усього |
4 |
ясельні |
1 |
|
дошкільні |
3 |
|
3. |
Режим роботи груп: |
|
|
|
|
10,5 годин |
5 |
|
|
|
|
4. |
Кількість вихованців |
69 |
5. |
Кількість працівників усього |
22 |
педагогічний персонал |
8 |
|
обслуговуючий персонал |
14 |
Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо – виховний процес відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту ЗДО «Веселка», затвердженого рішенням Пантаївської селищноїради №450 від 27 травня 2022 року.
Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу дошкільної освіти, педагоги спільно з батьками створювали необхідні умови для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості.
Організація освітньо-виховного процесу в закладі була спрямована на реалізацію основних завдань ЗДО, при визначенні яких були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналіз результатів роботи за 2021-2022 навчальний рік, можливості колективу. Метою роботи нашого колективу є створення комфортних, оптимальних умов для системного, комплексного розвитку, виховання і навчання дітей в дошкільний період.
Колектив ЗДО «Веселка» в 2023-2024 навчальному році працював над реалізацією науково-методичної теми: «Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та гармонійного розвитку особистості дошкільника».
Основними пріоритетними напрямками роботи закладу дошкільної освіти є:
1.Збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості.
2. Розвиток творчих здібностей та нахилів.
3. Забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
4. Виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
5. Виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.
Зміст освітнього процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти, відповідно програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Реалізація освітньо-виховних завдань за державною програмою здійснювалася на засадах особистісно-орієнтованої моделі організації педагогічного процесу, в якій створення повноцінного розвивального середовища і забезпечення відповідної позиції вихователя в організації діяльності дітей є провідними умовами успішного її виконання.
Колектив ЗДО складається з 22 осіб, з них - 8 педагогічних працівників. Педагогами, медичним та обслуговуючим персоналом заклад дошкільної освіти забезпечений повністю.
Педагоги закладу дошкільної освіти усвідомлюючи важливість реформування і оновлення дошкільної освіти постійно намагаються підвищувати свій професійний рівень через проходження курсової підготовки, самоосвіту, прийняття активної участі в різноманітних методичних заходах ЗДО та міста.
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи
освітньо-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи, а саме:
найважливішою формою підвищення рівня педагогічної майстерності, креативності педагогів була педрада. Проведені педради відзначались актуальністю, науковістю та педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. Протягом навчального року для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, реалізацію поставлених пріоритетних завдань були проведені такі педагогічні ради:
І. Організаційно - настановча «Новий навчальний рік – нові приоритети»
Завдання освітнього процесу ЗДО на 2024 – 2025 н.р.
Форма проведення - «Круглий стіл»
- підведено підсумків літньо-оздоровчої компанії;
- обговорено і затверджено річний план на 2024 -2025 н.р.;
- затверджено програму та посібники для використання в освітньо-виховному процесі, форми планування освітньо-виховної роботи;
- відмічено успіхи та недоліки в роботі при стані готовності груп до нового навчального року;
- в обговоренні і затвердженні плану на новий навчальний рік приймав участь весь педагогічний колектив.
II. Позачергове засідання педагогічної ради «Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників за 2023 рік».
Ухвалили визнати результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників за 2023 рік та сертифікати про проходження навчання дійсними згідно п.24 Постанови № 310 від 21.08.2019 року та затвердили план курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2024 рік.
ІII. Підсумкова: «Підсумки освітньо-виховного процесу за 2023-2024 навчальний рік:
- підведено підсумки роботи за навчальний рік;
- творчі звіти педагогів про здобутки в роботі;
- організація літнього оздоровлення дітей.
Було проведено семінар – практикум «Інноваційні підходи до формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку»; консультація для вихователів «Використання традиційних та інноваційних технологій у художньо-естетичному вихованні дошкільнят».
Педагогічний колектив з метою удосконалення освітньо-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, альтернативні методики а саме:
- технологію розв’язання винахідницьких завдань;усі вихователі;
- використання авторської методики Л. Шелестової «Розвивальне читання» в роботі з дітьми середньої та старших груп ( вихователі Лебединська І.І., Колосай Н.А., Дранчук О.В. );
- впровадження системи М.Монтессорі щодо розвитку сенсорних здібностей дітей (вихователі Апосолова А.В., Ярош В.Л.);
- методику М.Єфименка «Театр фізичного виховання» (вихователі Бойко О.А., Задесенець Н.М.).
Виконуючи завдання намічені у річному плані, педагогічний колектив закладу намагався створити найсприятливіші умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Заняття було провідною, але не єдиною формою навчання дітей. На заняття виносився лише основоположний зміст програми, який знаходив своє продовження в цільових прогулянках, екскурсіях, іграх, пошуково-дослідницькій діяльності. В роботі з дітьми використовувались як традиційні так і нетрадиційні підходи; цікаво проходили заняття у формі змагань, подорожей, екскурсій.
Впроваджуючи інноваційні технології в практику роботи з дітьми педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні, сюжетно – динамічні заняття в залежності від освітніх ліній, обраного напрямку, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час таких занять діти розкуті, емоційні, , сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, дають відповіді на запитання,самостійно роблять висновки та узагальнення, висловлюють судження.
Під час колективного перегляду занять вихователі мали можливість обмінятися досвідом роботи. Відкритий перегляд заняття це як форма передачі педагогічного досвіду. Вдале заняття захоплює присутніх майстерністю того, хто його проводить, спонукає до пошуків, стимулює до творчості. Своїм практичним досвідом щодо формування у дітей логіко математичних навичок під час колективного перегляду поділилася вихователь ясельної групи Ярош В.Л., вона провела пізнавальне заняття на тему «Забави з водою», під час якогодіти проявили великий інтерес, вміння злагоджено працювати в колективі, слухати один одного.
Планування контролю за станом освітнього процесу в закладі дошкільної освіти було системним, відповідало річним завданням закладу та було спрямоване не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану освітньо-виховного процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги вихователям.
Вивчення стану життєдіяльності дітей традиційно проводиться у вигляді контролю за освітньо-виховним процесом, який передбачає одну тематичну перевірку «Готовність до нового навчального року».
Оперативний контроль передбачав перевірку дотримання правил внутрішнього порядку, стану ігрових приміщень, рівень створення навчально-ігрового середовища, обладнання куточків для театралізованої діяльності, стан батьківських куточків, стан документації, рівень планування, дотримання рухового режиму в процесі перебування в дитячому садку, використання коригуючи вправ,робота з фізичного виховання, рівень володіння дітьми знаннями з валеології, форми роботи з мовлення, санітарний стан груп.
Гурткова робота в ЗДО є дієвою формою організації дитячої життєдіяльності і становить невід'ємну частину освітнього процесу.
Раціональний підхід до складання тижневого розподілу занять дає змогу виокремити декілька днів тижня для гурткової роботи. Діти мають можливість обирати заняття за власними уподобаннями, здібностями.
Ефективність гурткової роботи значною мірою зумовлюється належним програмно-методичним забезпеченням. Робота гуртка будується за авторським перспективним планом, складеним їх керівником на основі власних доробок, запозиченого перспективного педагогічного досвіду, освітніх інновацій.
Відповідно до річного плану роботи ЗДО протягом року проводилась ретельна робота з охорони життя та здоров’я дітей та запобігання дитячого травматизму. Ці питання знаходяться на постійному контролі адміністрації закладу дошкільної освіти, обговорюються на педагогічних радах, виробничих нарадах, батьківських зборах. Нещасних випадків з дітьми під час освітньо-виховного процесу не було. Цьому сприяла розташована в батьківських куточках і постійно поновлювана інформація щодо попередження різних видів травмування дітей, різноманітні форми роботи з дітьми: заняття, бесіди, дидактичні ігри, цільові прогулянки тощо, за допомогою яких у дітей формувались уявлення про можливі небезпечні ситуації, відпрацьовувались стереотипи поведінки в умовах загрози та виникнення небезпечних ситуацій. Результат роботи – відсутність травматизму дітей. Нажаль, в цьому навчальному році був проведений тільки один Тиждень знань безпеки життєдіяльності на тему «Їдеш в путь – обережним будь», під час якого мали місце цікаві форми роботи з дітьми, батьками, працівниками.
Велику увагу протягом навчального року колектив закладу дошкільної освіти приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. У кожній віковій групі наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я. Одним із пріоритетних напрямків роботи установи є рухова активність вихованців, вплив її на функціонування органів і систем дитячого організму, навчання дітей берегти і зміцнювати своє здоров'я, формування свідомого ставлення до свого здоров'я, оволодіння життєвими навичками здорового способу життя та безпечної для здоров'я поведінки. Фізичні рухові навантаження, що їх дають дітям з урахуванням віку та індивідуальних особливостей розвитку, сприяють підвищенню рівня оцінки і самооцінки, впевненості у своїх силах. Діти одержують задоволення від виконання того, чого раніше не робили, стають впевненішими.
Запровадження чіткої системи фізичного виховання створили необхідні умови для зміцнення здоров'я, гармонійного фізичного розвитку та доброї рухової підготовки дітей. Значна увага приділялась роботі з профілактики захворювань і оздоровлення дітей. Педагогічним колективом була проведена кропітка робота щодо збереження та зміцнення фізичного здоров’я дітей. Впроваджувалась система профілактично - оздоровлювальних заходів, спрямованих на адаптацію дітей до умов дитячого закладу, запобігання захворюваності, зміцнення їх імунної системи.
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти в Україні, одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім'єю. Протягом року педагогічний колектив ЗДО працював над питанням модернізації підходів у роботі з родинами та розвитку партнерських відносин між закладом та сім'єю.
Вихователі закладу дошкільної освіти постійно поновлювали інформації в батьківських куточках, залучали батьків до організації освітньо-виховного процесу. Вдало проходили спільні виставки робіт батьків і дітей за різними темами, конкурси малюнків, спільні свята та розваги. Протягом року проводились спільні заходи та виставки:
- виставка малюнків «Я і моє селище»
- осіння виставка поробок з природного матеріалу «Осінь в гості завітала».
Таким чином, річний план за 2023 – 2024 навчальний рік був реальним, але не дозволив досягти поставлених цілей. Проте в організації освітнього процесу 2024 – 2025 навчальному році залишаються актуальними питання щодо:
- збереження та зміцнення фізичного здоров’я дітей через впровадження нетрадиційних форм оздоровлення дітей та налагодження тісної взаємодії з батьками, дітьми, педагогами;
- систематизації роботи з патріотичного виховання дітей;
- підвищення компетентності батьків шляхом використання ІКТ.
Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2024-2025 н.р., досягнення і перспективи розвитку, педагогічний колектив буде спрямовувати свою діяльність на розв’язання пріоритетних завдань:
1. Формувати активну життєву позицію щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей в світлі вимог нової редакції Базового компонента дошкільної освіти.
2. Продовжувати формувати соціальні компетентності дошкільників через виховання у дітей морально-етичних цінностей та пізнавально – екологічної компетентності.
3. Продовжувати здійснювати особистісно-орієнтований підхід у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом створення розвивального середовища, впровадження інноваційних технологій.
Функціонування ЗДО «Веселка» у 2023-2024 навчальному році буде регламентуватися нормативно-правовими актами, зокрема:
- Конституцією України;
- Законом України «Про дошкільну освіту», (чинна редакція) від 04.11.2018р підстава 2518 -VІІІ
- Конвенцією прав дитини, ратифікованою Постановою Верховної ради України від 27 лютого 1991 р. №789-XІІ;
- Національною Доктриною розвитку освіти в Україні в XXІ столітті, затвердженою Указом Президента України від 17.04.2002р. №347/2002;
- Базовим компонентом дошкільної освіти (нова редакція), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти(нова редакція) від 22.05.2012р. №615
- Освітньою програмою розвитку дитини дошкільного віку рекомендованою Міністерством освіти і науки України
- Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. №305;
- Наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2008 р. №985 «Про затвердження Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/8462-22 від 26.07.2022р. «Про оптимізаціювиконання заходів з підготовки закладів освіти до нового навчального року»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-263 від 07.05.2007р. «Про організацію обліку дітей дошкільного віку»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/4428-22 від 25.04.2022р. «Про методичні рекомендації;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України №1/9-563 від 16.08.2010р. «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу»;
- Інструктивно-методичним листом Міністерства освіти і науки України № 1/3378-22 від 07.03.2022р. «Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час правового режиму воєнного стану»;
- Статутом закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Веселка», затвердженим рішенням Пантаївської селищної ради № 450 від 27.05.2022 р.