ЗВІТ КЕРІВНИКА
закладу дошкільної освіти
перед батьками, колективом та громадськістю
за підсумками 2024-2025н.р.
Пантаївка
2025 р
Вступна частина
Шановні присутні!
Закінчився навчальний рік, і ми традиційно підводимо підсумки роботи колективу закладу дошкільної освіти.
КеруючисьПоложенням про порядок звітуваннякерівника ЗДО перед трудовимколективом, представникамигромадськогосамоврядування закладу освіти, пропоную вам оцінити мою діяльність як директора на посаді протягом 2024-2025 навчального року.
Головнимизавданнямимогозвіту, як засобуінформуваннягромадськості є:
- забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління закладом дошкільної освіти;
- стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління закладом освіти.
Даний звітвиконано з урахуваннямреалійсьогодення та дії правового режиму воєнного стану. Завершення2024-2025навчального року не схоже на попередні, оскількивжебільш,ніж 3 роки ми живемо в умовах повномасштабноївійни, якужорстокорозпочалиросійськіокупанти на українськійземлі. Дехтоз нашихвихованців та працівниківвимушено покинули ріднідомівки: хтосьвиїхав закордон, хтосьзалишився в Україні. Попри всітрагічніобставини в країні,колективнашого закладу працює, не зупиняючись та допомагає нашим ЗСУнаближати перемогу. Віримо в ЗСУ. Віримо в нашу перемогу. Все буде Україна!
Загальні відомості про заклад дошкільної освіти
Заклад дошкільної освіти «Веселка» (далі – ЗДО) функціонує з 2020 року, знаходиться за адресою: вул. Миру, 5а.
Головна мета діяльності ЗДО «Веселка»- забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку.
Навчання, виховання та спілкуваннядітей і дорослихзабезпечується державною мовою.
ЗДО «Веселка» у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, Законом України від 24.02.2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», «Методичними рекомендаціями щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану», наказами та рекомендаціями Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України, іншими законодавчими актами, власним Статутом.
Засновником ЗДО є селищна рада, яка здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування. Заклад освіти належить до комунальної форми власності.
Заклад дошкільної освіти розрахований на 100 місць.
Протягом 2024-2025н.р. в закладі дошкільної освіти функціонувало 3 групи:
- 1 група раннього віку від 2-х до 3-х років – 11;
- 1 молодша група від 3-ти до 4-ти років – 13;
- 1 середньо-старша група від 4-х до 6-тироків – 20.
Середня наповнюваність груп ЗДО
Навчальний рік
|
Кількість місць
|
Середньо списковий склад дітей
|
% наповнюваності до кількості місць
|
2022-2023
|
100
|
67
|
65%
|
2023-2024
|
100
|
54
|
52%
|
2024-2025
|
100
|
44
|
48%
|
Комплектація груп дітьми відбувалась переважно у серпні – вересні 2024 р. Зарахування дітей в ЗДО здійснювалось директором закладу протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, медичної довідки дільничного лікаря про стан здоров’я дитини та епідеміологічне оточення; довідки про щеплення.
На початку навчального року складено соціальний паспорт ЗДО до якого занесені дані про дітей пільгового контингенту, який постійно коригується.
Протягом 2024-2025 навчального року в закладі освіти виховувалися наступні категорії дітей: діти, чиї батьки виконують або виконували свій службовий обов’язок в зоні бойових дій - 5 дітей, з багатодітних сімей - 5 дітей, з малозабезпечених сімей – 2 дитини, діти внутрішньо переміщені особи – 7.
За рішенням виконавчого комітету 19 дітей мають пільги на харчування (100 відсоткова знижка на харчування).
Адміністрація закладу систематично здійснює просвітницьку роботу серед батьків дітей соціально незахищених категорій про їх права, надає їм консультативну допомогу з питань оформлення необхідних документів, матеріальну підтримку вихованцям пільгового контингенту.
Організація освітнього процесу у ЗДО
Організація освітньої діяльності у закладі дошкільної освіти протягом 2024/2025навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446),інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України від 27.07.2022 року № 1/8504-22 «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році» та іншими чинними нормативно-правовими актами вищих органів державної влади.
У 2024 – 2025навчальному році організаціяосвітньогопроцесу в закладідошкільної освіти буласпрямована на виконанняосновнихзавдань:
- Продовжити роботу по використанню сучасних інноваційних технологій в освітньому процесі ЗДО.
- Розвивати навички соціальної взаємодії та креативності у процесі мовленнєвої та комунікативної діяльності дошкільників.
- Удосконалювати якість та ефективність фізичного розвитку дітей, для цього впроваджувати інноваційні педагогічні та здоров’язбережувальні технології.
Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану роботи. Методична робота з педагогічними кадрами була спрямована на реалізацію основної мети: підвищення професійного рівня педагогів, координування зусиль педпрацівників закладу для вирішення пріоритетних завдань, створення оптимальних умов для підвищення результативності освітнього процесу.
Педагоги закладу дошкільної освіти активно приймають участь у онлайн- вебінарах, конференціях за різними напрямками роботи та отримують сертифікати. Значно підвищився рівень опанування новими комп’ютерними програмами.
З метою підвищення якості освітнього процесу та пошуку шляхів вдосконалення системи освітньої діяльності адміністрацією здійснювався моніторинг та контроль якості освіти в закладі .
Відповідно до річного плану у закладіпроводилисяфлешмоб до дня Вишиванки, фото-виставкидитячихробіт до державних та календарних свят, в якихприймалиучасть діти та їх батьки.
Узакладіпостійнопроводиться робота щодопрофілактикидитячого травматизму. З метою запобігання травматизму, вихователі в своїйроботібагатоувагиприділяютьвивченню правил електробезпеки, пожежноїбезпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, з безпритульнимитваринами, при знаходженнівибухонебезпечнихабонезнайомихпредметів, у найпростішомуукритті, під час повітряноїзагрози, ознайомлення з небезпечнимиситуаціями природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо). Вихователівикористовуютьінтернетресурси, розробляютьсвійцікавий та повчальнийматеріал для дітей та консультації для батьківвихованців.
Особливуувагу колектив приділяєзміцненнюфізичногоздоров’ядітей. Щотижняздійснюєтьсяопитування стану фізичного та психічногоздоров’явихованців. Щодняпропонується батькам проводити з дітьмизоровугімнастику, фізхвилинку, руханку, пальчиковугімнастику. Постійненагадування про суворедотримання норм зоровогонавантаженняпід час перегляду запропонованихрозвивальнихвідео.
У зв’язку з веденням в Україні правового режиму воєнного стану, ключовимизавданнями для педагогів є наданняінформаційної, методичної, консультативноїпідтримкидітям та їх родинам. На сайті ЗДО, в групах Viber розміщуються матеріали для батьків щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку та посилання на цікаві види спільної взаємодії з дошкільнятами.
Виходячи з вищевикладеного перспективою подальшоїметодичноїроботи з педагогічними кадрами на 2025-2026навчальнийрік є:
- підвищенняфаховогорівня з оволодінням та вдосконаленнямцифровимиінструментами для забезпеченняякостідошкільноїосвітивідповідно до суспільнихвикликів;
- впровадженняу практикуроботисучасних форм, методів і прийомів, спрямованих на розвиток креативного мислення й активізаціятворчогопотенціалувихователів;
- вдосконаленняпрофесійноїмайстерностіпедагогівщодоформування предметно-практичної, технологічної, соціально-громадянськоїкомпетентності у дошкільників;
- партнерськавзаємодія закладу дошкільноїосвіти і сім’ї у гармонійномурозвиткуособистостідитини.
Матеріально-технічне забезпечення ЗДО
Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу дошкільної освіти протягом 2024-2025н.р. знаходилося на належному рівні. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Освітнє середовище наповнено відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти» (наказ МОН від 19.12.2017 № 1633).
На виконання листа ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» в підвальному приміщенні облаштовано найпростіше укриття для захисту вихованців та працівників у разі небезпеки (повітряна тривога, артобстріл тощо). Облаштування внутрішнього простору приміщень укриття комфортне, містить все необхідне обладнання для організації освітнього процесу.
Всі приміщення використовуються раціонально. Працює музична, спортивна зала, обладнано методичний кабінет. Створено умови для медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти – обладнано медичний кабінет, ізолятор.
Будівля дошкільного закладу знаходиться не далеко від проїзної частини, має металевий паркан, зручні під’їздні шляхи, по периметру території захищена зеленою зоною. Приміщення знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.
Адміністраціяприділяєвеликуувагуозелененнютериторії закладу, створення комфортного середовищадля перебуваннявихованців на вулиці.
На територіїрозташованіклумби, газони, дерева і кущі, дослідніділянки. Доцільнорозташованізеленінасадження як на території закладу, так і на груповихділянках. Квітникипостійнооновлюються, силами працівників закладу щорічно проводиться обрізка дерев, кущів, вирубка сухих гілок.
На території закладу розташованеовочесховище для зберіганнясвіжихфруктів, овочів, соків. Йогоутриманнявідповідаєсанітарно-гігієнічнимвимогам. Зберіганняпродуктівупорядковано, витримуютьсявимогищодоїхутримання,
Кожна група має ізольований ігровий майданчик з тіньовими навісами. Всі павільйони утримуються в безаварійному стані.
Для проведення освітньої роботи під час літнього оздоровлення вихованців кожний ігровий майданчик укомплектований столами і лавами.
На території закладу розміщено спортивний майданчик. Постійно проводиться робота щодо його фарбування та збереження спортивного обладнання.
Ігрові майданчики кожної групи також забезпечені ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці. Обладнання на групових ділянках та спортивному майданчику розміщено доцільно, надійно укріплено, відповідає ростовим показникам дітей та безпечне для використання.
В ЗДО постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами.
Харчоблок знаходиться в належному стані, в робочому стані технологічне обладнання. Постійно залишаються на контролі його ремонт та поновлення.
В цілому технологічне обладнання працює, підтримується його використання в безперебійному режимі.
Музична зала використовується для проведення музичних занять, свят та розваг. Музична зала забезпечена музичними інструментами, необхідними меблями, дидактичними посібниками та музично-дидактичними іграми у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти. В залі є піаніно, мультимедійний комплекс, дитячі музичні інструменти.
Гармонійному розвитку дітей сприяє створення адміністрацією ЗДО необхідних умов для організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми. Спортивна зала використовується для проведення щоденних занять з фізичного виховання, свят, розваг, Днів здоров'я, ранкової гімнастики.
Спортивна зала оснащена необхідним спортивним обладнанням: гімнастичні стінки; атрибути для виконання загальнорозвиваючих вправ (м’ячі, скакалки, гімнастичні палки, гантелі та кеглі); обладнання для розвитку основних рухів (гімнастичні лави, драбини, ребристі дошки, дуги, тощо); виготовлене власноруч нестандартне обладнання для перестрибування, доріжки для профілактики плоскостопості). Фізкультурне обладнання відповідає гігієнічним, естетичним вимогам та анатомо-фізіологічним особливостям дітей різних вікових груп.
Постійнопідтримується порядок в укритті для перебуваннядітей та працівниківпід час повітряноїтривоги. Колективпрацівниківцезавданняуспішновиконав: побіленеприміщенняпідвалу, розміщенімеблі, встановленовбиральню, є проточна вода для миття рук, створено запас питної води,серветок, туалетного паперу, мила.
На території закладу працює зовнішнє освітлення.
Постійно проводиться облік використання електроенергії, щорічно проводиться інвентаризаційний облік матеріально-технічної бази закладу, створюється комісія щодо його проведення.
За кошти селищної ради придбано:
№ з/п
|
Категорія
|
Найменування
|
Сума(грн.)
|
1
|
Будівельні матеріали
|
шпаклівка, цемент, піна монтажна, вапно, євроруберойд, праймербітумно-каучуковий
|
9445,00
|
2
|
Посуд
|
кастрюлі, сковорідки, чашки, тарілки
|
16385,00
|
3
|
Миючі засоби
|
засіб для миття посуду, пральний порошок, мило господарче, сода
|
11695,00
|
4
|
Варочна поверхня індукційна
|
|
8899,00
|
5
|
Духова шафа
|
|
7349,00
|
6
|
Господарчі товари
|
|
1560,00
|
7
|
Дезінфікуючі засоби
|
|
1320,00
|
8
|
Електротовари
|
|
770,00
|
9
|
Ремонт опалювальної системи
|
|
198000,00
|
10
|
Бензин
|
|
524,60
|
|
Всього
|
|
255947,60
|
Матеріально-технічна база ЗДО є достатньою для проведення необхідного обсягу освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку щодо реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, щорічно підлягає оновленню та розвитку.
Кадрове забезпечення ЗДО
ЗДО укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом на 100%. Педагогічні кадри закладу мають спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність.
Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом директора на початку року. Адміністрація ЗДО диференційовано підходить до педагогів-початківців і до досвідчених педагогів-майстрів, створюючи належні умови для розкриття їх творчого та професійного потенціалу.
Згідно з перспективним планом атестація педагогічних працівників у 2024-2025 навчальному році проводилась відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022р. №805, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 21.12.2022р. № 1649/38985. За результатами атестації музичному керівнику Зарецькій Катерині Ігорівні присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст».
Антипедагогічних проявів серед педагогічних працівників закладу не зафіксовано. Педагогів, притягнутих до дисциплінарної відповідальності за ініціативою відділу освіти чи керівника закладу, немає.
Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників
Відповідно до штатного розпису заклад дошкільної освіти укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування з обов’язковим дотриманням законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів..
Систематичний контроль за організацією харчування здійснює сестра медична старшаКасяненко Т.Є.
Попередження травматизму та збереження, зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу
Значна увага в ЗДО приділялась організації роботи щодо дотримання Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Про дошкільну освіту». З 01.09.2024по 31.05.2025 року травм з працівниками - не зареєстровано. Питанняпрофілактики травматизму розглядалося на виробничих, оперативнихнарадах. Вихователі, згідноперспективного плануроботи, проводили різноманітнізаняття з питань ОБЖД.
У закладі створена комісія, яка вчасно проводила обстеження та випробуванняприміщеньпідвищеноїнебезпеки, обладнанняспортивних та ігровихмайданчиків, складалаактищодоїхготовності до використання.
Організація роботи з охорони праці в ЗДО проводиться відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», що визначають єдину систему організації роботи з охорони праці. На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи щодо охорони здоров’я учасників освітнього процесу за напрямками:
- охорона праці та безпека життєдіяльності;
- пожежна безпека.
Щорічно на початку року видаються накази про закріплення відповідальних за:
- роботу з охорони праці;
- роботу з пожежної безпеки; роботу з попередження дитячого травматизму.
Проводиться системна робота щодо забезпечення всіх працівників ЗДО інструкціями з ОП, ПБ, які переглядаються, доповнюються у зв’язку зі змінами в нормативному законодавстві чи в умовах життєдіяльності ЗДО.
Налагоджена робота щодо попередження дитячого травматизму з урахуванням сезонних явищ. Інструктажі з ОП, ПБ проводяться відповідно до плану та програми.
Вся документація з ОП, ПБ затверджена і погоджена відповідно до нормативних вимог.Навчання і перевірка знань з ОП, ПБ працівників ЗДО проводиться один раз на 3 роки, результати заносяться до посвідчення по перевірці знань з охорони праці.
Моральне та матеріальне стимулювання працівників, та організація їх відпочинку та оздоровлення.
Для стимулювання професійної діяльності педагогічних працівників за зразкове виконання своїх обов'язків, тривалу і бездоганну працю, новаторство в роботі та за інші досягнення застосовувались заохочення, передбачені Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.
Співпраця з сім'єю та громадськими організаціями
Основними напрямками взаємодії з батьками у закладі дошкільної освіти є :
- просвіта батьків;
- фахове вдосконалення педагогів;
- методичний та психологічний супровід організації взаємодії вихователів з батьками та спільної діяльності батьків з дітьми.
Педагоги забезпечували освітні потреби вихованців, активізували та збагачували виховні вміння батьків, підтримували їх впевненість в особистих педагогічних можливостях. Проблемами, які потребують вирішення у роботі з батьками, виступають:
- систематичне обновлення власного сайту, завдяки якому, суб’єкти освітнього процесу зможуть обмінюватись досвідом, брати участь у різних проектах;
- підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків, формування у них відчуття соціальної і особистої відповідальності за повноцінний розвиток своїх дітей.
Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу
Робота щодо звернень громадян з питань діяльності навчального закладу ведеться на належному рівні. Всі питання, зауваження та пропозиції не залишені без уваги та вирішені позитивно.
Управлінськадіяльність
Згідно з державними документами, якірегламентуютьдіяльність ЗДО, впродовжнавчального року діяликолегіальніоргани: педагогічна рада, збори трудового колективу, загальнізбори (конференція) трудового колективу та батьків.
На зборах трудового колективу заслухані та обговорені питання: фінансово-господарської діяльності, організація харчування, робота закладу в умовах воєнного стану.
Протягом навчального року з метою вдосконалення управлінської діяльності закладу дошкільної освіти та обробки інформацій, приведення до єдиних зразків форм звітних документів у ЗДО систематично ведеться робота з базами даних курсу «Дошкілля» та веб-порталу, які підтримуються в актуальному стані.
Висновки
На підставі вищезазначеного можна зробити висновок, що робота директора Інни СТУПИ та колективу ЗДО відповідає нормам чинного законодавства та задовольняє потреби батьків у розвитку, навчанні та вихованні дітей дошкільного віку.
У своїй роботі з працівниками ЗДО я, Ступа Інна, дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників ЗДО бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.
Резерви у роботі на 2025-2026н.р.:
- удосконалення механізму контролю за якістю системи освітньої діяльності згідно Методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи якості освіти у ЗДО;
- розроблення системи підтримки щодо ІКТ – компетентності педагогів;
- урізноманітнювати розвивальне ігрове середовище в групах, укритті;
- підвищувати професіональний рівень педагогів шляхом відвідування семінарів, вебінарів, майстер-класів, тренінгів, тощо.
Прагну, щоб у ЗДО було наявне творче вирішення справ. Дякую усім за плідну роботу у 2024-2025н.р.
Від імені всього колективу і особисто від себе щиро дякую всім батькам вихованців, які небайдужі до життя закладу та завжди беруть активну участь урізноманітних заходах щодо його покращення, за спільну роботу, розуміння, підтримку іможливість реалізації наших ідей.
Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками, громадськістю, впевнена що й надалі спільними зусиллями ми будемо успішно працювати над вирішеннямнайактуальнішої проблеми сучасності — виховання майбутніх громадян нашої держави!
Працюємо задля Перемоги! Слава Силам Оборони! Слава Україні!
Ми обов’язково вистоїмо, ПЕРЕМОЖЕМО!
Директор ЗДО Інна Ступа
|