Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Веселка»

Положення

про академічну доброчесність

учасників освітнього процесу

закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Веселка»

Пантаївської селищної ради Кіровоградської області

І. Загальні положення.

1.1. Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти (ясел-садка)«Веселка» Пантаївської селищної ради Кіровоградської області (далі Положення) є внутрішнім нормативним документом, який закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між учасниками освітнього процесу, спрямованим на забезпечення якісних освітніх послуг здобувачам освіти.

1.2. Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Права дитини», Законів України «Про освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про запобігання корупції», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», Цивільного кодексу України, Статуту закладу, Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Веселка» Пантаївської селищної ради Кіровоградської області, Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні професійних стандартів у всіх сферах діяльності закладу (освітній, науковій, виховній тощо), підтримці особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками, здобувачами дошкільної освіти, батьками вихованців та громадськістю, запобіганні порушення академічної доброчесності.

1.4. Положення визначає вимоги до педагогічних працівників закладу дошкільної освіти та інших учасників освітнього процесу щодо дотримання загальновизнаних норм етики, моралі, гідності, сприяє підвищенню морально-психологічного клімату в колективі, престижу закладу дошкільної освіти та примноження його традицій.

1.5. Дія даного Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу закладу дошкільної освіти (ясел-садка)«Веселка».

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності.

2.1. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої)діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності учасники освітнього процесу зобов’язуються дотримуватися правил і норм, спираючись на принципи:

- законності та верховенства права;

- свободи та людської гідності;

- патріотизму та служіння українському народові;

- професіоналізму та компетентності ;

- чесності та порядності;

- справедливості та толерантності;

- партнерства і взаємодопомоги;

- поваги та взаємної довіри;

- колегіальності та демократичності;

- самовдосконалення і саморозвитку;

- персональної відповідальності та роботи на результат;

- формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

- формування громадянської культури.

2.3. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками закладу дошкільної освіти передбачає:

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- дотримання законодавства із запобігання булінгу, корупції, хабарництва та уникання приватного інтересу та конфлікту інтересів;

- дотримання установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, ефективне виконання своїх посадових обов’язків.

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

- підтримування системи демократичних відносин між працівниками, сприяння позитивному морально-психологічному клімату в колективі;

- дотримання педагогічної та корпоративної етики, академічної доброчесності та забезпечення її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі;

- несення відповідальності за порушення академічної доброчесності;

- не розголошування конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інших видів інформації відповідно до вимог законодавства у сфері інформації та звернення громадян;

- підвищення професійного інтелектуального, особистісного потенціалу, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання та самовдосконалення;

- обов’язкову присутність та активну участь на засіданнях педагогічної ради;

- незалежність професійної діяльності від політичних партій, громадських та релігійних організацій;

- збереження, поповнення та раціональне використання навчально-матеріальної бази закладу;

- надання якісних освітніх послуг з використанням в освітній діяльності сучасних технологій та методик у галузі дошкільної освіти;

- формування у здобувачів освіти поваги до Конституції та законів України, до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього середовища;

- забезпечення можливостей кожній дитині для самовираження та самореалізації в предметно-практичній та художньо-естетичній діяльності, сприяння прояву особистісного потенціалу дошкільників;

- об’єктивне та неупереджене оцінювання результатів навчання та розвитку здобувачів освіти.

2.4. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти закладу дошкільної освіти та їх батьками передбачає:

- захист прав та законних інтересів здобувачів освіти відповідно до законодавства;

- особисту відповідальність за виконання покладених на родину функцій і обов’язків;

- дотримання установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти;

- формування у дитини культури діалогу, культури життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма учасниками освітнього процесу;

- сприяння виконанню дитиною освітньої програми та досягненню нею передбачених результатів навчання;

- забезпечення прав дитини на дошкільну освіту окрім випадків, викликаних поважними причинами;

- особистим прикладом виховувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема: правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- виховання у дитини відповідального ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля, сприяння розвитку її здібностей, формування навичок здорового способу життя;

- виховання у дитини поваги до державної мови, державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України дбайливого ставлення до історико-культурного надбання українців;

- використання у робочій взаємодії лише достовірної інформації та перевірених фактів;

- недопущення фальсифікування чи фабрикування інформації, документації з метою використання для власних цілей;

- недопущення дій щодо пропонування хабаря за отримання будь-яких переваг під час вирішення робочих питань та тих, які пов’язані із наданням освітніх послуг.

ІІІ. Перелік порушень академічної доброчесності та види відповідальності за них:

3.1. За порушення норм цього Положення учасники освітнього процесу притягаються до відповідальності згідно з вимогами чинного законодавства України.

3.2. Порушенням академічної доброчесності згідно ст.42п.4 Закону України «Про освіту» вважається:

- академічний плагіат- оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

- самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

- фабрикація - вигадування даних фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових досліджень;

- фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосується освітнього процесу чи наукових досліджень;

- списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема, під час оцінювання результатів навчання;

- обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обманує, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

- хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

- необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;

- надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;

- вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.

3.3. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники закладу дошкільної освіти можуть бути притягнуті до такої академічної відповідальності:

- відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;

-позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;

- відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

- позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

3.4. Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затвердженні (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.

3.5. Форми та види академічної відповідальності закладу освіти визначають спеціальними законами.

3.6. За дії (бездіяльність), що визнані Законом України «Про освіту» порушенням академічної доброчесності, особа може бути притягнута до інших видів відповідальності з підстав та в порядку, визначених законом.

ІV. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності.

4.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під підпис після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку закладу.

4.2. Положення доводиться до батьківської громади на конференції, а також оприлюднюється на сайті закладу.

4.3. Директор закладу дошкільної освіти:

- забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня;

- використовує у своїй діяльності(рецензування робіт на курси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує педагогам сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

4.4. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із учасниками освітнього процесу щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності.

4.5. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається уповноваженим колегіальним органом управління закладу освіти з урахуванням вимого Закону України «Про освіту» та спеціальних законів.

4.6. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

- особисто або через представника надавати усні або письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;

- знати про дату, час и місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до академічної відповідальності;

- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

V.Порядок реагування на факти порушення академічної доброчесності.

5.1. З метою виконання учасниками освітнього процесу усіх норм цього Положення в закладі дошкільної освіти створюється незалежний орган - комісія з питань академічної доброчесності (далі- Комісія).

5.2. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, нормативно- правовими актами Міністерства освіти і науки України, Статутом закладу, Правилами внутрішнього розпорядку, іншими нормативними актами закладу та цим Положенням.

5.3. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.

5.4. До складу Комісії входять представники: педагогічного колективу, профспілкового комітету, ради закладу, батьківського самоврядування. Персональний склад комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Термін повноважень Комісії - 1 рік.

5.5. Комісія зі свого складу обирає голову, заступника та секретаря. Голова Комісії веде засідання, підписує протоколи та рішення, тримає на контролі їх виконання тощо.

За відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник. Секретар Комісії здійснює технічну підготовку матеріалів для розгляду на засіданні, веде протокол засідання та оформляє відповідну документацію засідань Комісії.

5.6. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії. Уразі рівного розподілу голосів – голос головуючого є вирішальним.

5.7. Будь-який працівник закладу дошкільної освіти може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.

Будь-який учасник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовку про можливість такого порушення, повинен звернутися до Голови або секретаря Комісії з письмовою заявою на ім’я її голови. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (ПІБ; контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядається.

5.8. На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення норм Положення про академічну доброчесність.

5.9. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення/не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер і подаються директору для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного, адміністративного характеру тощо.

5.10. Комісія не менше одного разу на рік звітує про свою роботу на педагогічній раді.

VІ.Прикінцеві положення.

6.1. Положення схвалюється педагогічною радою закладу більшістю голосів та вводиться в дію наказом директора.

6.2. Зміни та доповнення до Положення можуть вноситися будь-ким із учасників освітнього процесу з подальшим розглядом на педагогічній раді.

6.3. Контроль за дотриманням норм академічної доброчесності та етики покладається на адміністрацію закладу дошкільної освіти.

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування